Obyvatelé sídliště Lesná dennodenně řeší problémy s parkováním. Pokud by na každý byt v panelácích připadalo jedno auto a připočítala se k tomu místa pro návštěvy, pak by bylo pro řidiče potřeba asi devět hektarů parkovacích ploch.
Starosta Brna-severu Martin Maleček v analýze na sociálních sítích uvedl, že už v roce 2010 se podle odborné studie na Lesné nedostávalo řidičům v okolí jejich bydliště na ulicích asi 2300 parkovacích míst.
„Podle zmíněné studie je deficit po odečtení kapacity komunikací ploch kolem domů a kapacity veřejných parkovišť ještě dalších asi 1700 přebytečných aut,“ uvedl Maleček. Pokud jde o zpevněné komunikace, pak jsou podle něj možnosti ještě po obvodu sídliště. Po opravě Seifertovy ulice bude možné v krajních pruzích parkovat – vejde se tam asi 200 vozů. „V řešení na odboru dopravy Magistrátu města Brna je žádost městské části, aby bylo možné parkování v úseku křižovatky Okružní se Slavíčkovou po zastávku autobusu Slavíčkova,“ nastínil starosta Martin Maleček.
Na možnost parkování na Okružní ostatně upozornil i jeden z diskutujících. „Napadlo mě, zda by nebyla možnost realizace podélného parkovacího stání na Okružní od zastávky Loosova směrem dolů k zastávce Fillova. Silnice je v těchto místech ještě také poměrně široká,“ navrhl Dominik Leplt a starosta mu odpověděl, že tuto variantu prověří. Maleček svým příspěvkem rozpoutal mezi obyvateli Lesné vášnivou diskuzi, ve které se objevilo přes dvě stovky komentářů. „Několikrát do měsíce parkuji o zastávku dál od bydliště, abych vůbec zaparkovala po návratu z práce, a to máme před domem
vyasfaltovaný plácek k ničemu, hned vedle dětského hřiště. Uvolnit jej k parkování, bylo by místo pro minimálně 10 aut,“ napsala třeba Dagmar Kalinová.
Někteří lidé ve skupině Brno-Lesná na facebooku navrhovali, aby se na úkor parkování zrušila některá dětská hřiště nebo se zabrala zeleň. „Vzhledem k tomu, že se původní Lesná omlazuje, dětí postupně přibývá a finance na budování náhradních hřišť na jiných plochách by nepochybně nebyly, tak se toto řešení nejeví jako vhodné,“ sdělil v analýze starosta.
Zásadní rozšíření kapacity parkovacích ploch na zpevněných komunikacích v okolí bytovek by se podle něj dalo docílit jedině zrušením části zelených ploch a vybudováním velkoplošných parkovišť. „Tím by ale Lesná do velké míry ztratila svůj původní ráz sídelního celku v zeleni,“ stojí si za svým Martin Maleček. Podle něj už projektanti pracují na garážovém domě na Halasově náměstí, který město plánuje postavit do dvou let. A pokud bude mezi rezidenty zájem o modré zóny, mohly by se na Lesné podle starosty objevit za dva roky.
Zdroj: brnan.cz